VinCE Magazin

A világhírű blogger fenegyerek, Gary Vaynerchuk kurzusa Budapesten!



Már a borsor is összeállt az idei VinCE Budapest egyik legizgalmasabb mesterkurzusához, íme:

Dveri-Pax, Furmint / Šipon 2010, Szlovénia
Sauska, Tokaj 113, 2010, Magyarország
Quercus, Rebula 2009, Szlovénia
Myskhako, Pinot Gris 2010, Oroszország
Vinkara, Mahzen Kalecik Karasi 2009, Törökország
Stirbey, Novac 2009, Románia
Heumann, Cabernet Franc 2008, Magyarország
Laskarevo, Melnik-55 2008 (szűretlen), Bulgária

Gary Vaynerchuk mesterkurzusát március 25-én 15.30-kor élvezhetik a vendégek. 

A blogger New York-i stúdiójában ugyanazokat a borokat kóstolja, amelyeket a Corinthia Budapest Hotel vendégei. A mesterkurzus során kérdésekre is lesz mód.

A mesterkurzus résztvevői Gary Vaynerchuk Thank You, Economy! című könyvét is megkapják belépőjegyük mellé.

A Vaynerchuk-jelenség – A világ legnépszerűbb videobloggere

A VinCE másfél éves tárgyalás után szerződést írt alá a „Wine Guy”-jal, aki Közép-Európában most fog először előadni és kóstolót tartani. Az orosz származású borszakértővel magyar, horvát, szerb, szlovén, grúz, török és orosz borokat fog kóstolni a közönség: Gary Vaynerchuk New York-i stúdiójában kóstol, a résztvevők pedig Budapesten, a Corinthia Hotel Budapest báltermében.

George Taber az egyetlen újságíró, aki a legendás 1976-os francia–kaliforniai kóstolóról tudósított. Tavaly a bresciai borblogger konferencián megkérdezték tőle, hogy ki most a meghatározó személyiség a bor világában. „Gary Vaynerchuk. Robert Parker és Jancis Robinson még a jelen, de Gary a jövő.”

A közgazdaság megszállottja

Az üzleti élet nagyot változott. Az internet elterjedése és az átlagfogyasztók rétegének megerősödése alapvetően változtatta meg a vállalkozások viselkedését. Hogy az új lehetőségeket jól tudják kiaknázni, a vállalkozásoknak vissza kell tekinteni, és tanulmányozni a nagyszülők vállalkozásainak „gondoskodó” természetét – vagy nézhetik, amint a versenytárs vállalkozások lekörözik őket. Az online marketingot megújító Gary Vaynerchuk (Vajnercsuk) 35 éves, és egyrészt rendkívül sikeres vállalkozó, másrészt a közösségi média egyik legmeghatározóbb figurája, aki a 4 millió dollár forgalmú családi borkereskedést 60 millió dolláros vállalkozássá fejlesztette mindössze öt év alatt.

Ami Vaynerchuk hírnevét még az üzleti tehetségénél is jobban megalapozta, az az előrelátása, amit úttörő jellegű, sokoldalú megközelítéssel kombinál a személyes márkaépítésben és a vállalkozásban. Vaynerchuk a The Thank You Economy című, várva várt második sikerkönyvében arról tanít, ami a változás-kultúrában végbement: az emberi természetet kivéve gyakorlatilag minden megváltozott, és a kötetből azt is megtudhatjuk, hogy egyes intelligens emberek miért nem használják a közösségi médiát – és miért kellene mégis használniuk.

Vaynerchuk első New York Times és Wall Street Journal sikerkönyvében (CRUSH IT! Why NOW Is the Time to Cash In On Your Passion – HarperStudio) azt osztja meg a vállalkozókkal, miként növelhetik ugrásszerűen eladásaikat az internet segítségével. Megmutatja olvasóközönségének, miként találhatnak rá szenvedélyükre, és ezt a szenvedélyt hogyan alakíthatják át lépésről lépésre virágzó, pénzügyileg sikeres üzleti vállalkozássá.

 

A legfiatalabb legbefolyásosabb

Vaynerchuk előadásai az olyan konferenciákon, mint a FOWA, a Strategic Profits és a South By Southwest számtalan rajongót szereztek számára az üzleti és a bloggervilágból. Ő a legfiatalabb birtokosa a Marketwatch’s Business Awardnak (27 évesen nyerte el a díjat), felkerült a „Silicon Alley 100” (Silicon Alley Insider, 2008) és a „101 Most Influential People” listájára (New Jersey Monthly, 2009). Vaynerchuk egy igazi ikon.

Vaynerchuk számtalan televíziós show-műsorban szerepelt, íme néhány: Late Night with Conan O’Brien, Ellen DeGeneres, NBC’s Today Show, CNBC’s Mad Money with Jim Cramer, The Big Idea with Donny Deutsch. Szerepelt a New York Times, a Wall Street Journal és a USA Today oldalain, és számos csúcsvállalkozás tanácsadója lett.

Több füvet falt, mint a fűnyírója

A springfieldi (New Jersey) székhelyű Wine Library ügyvezető igazgatója, boros gyökerei azonban egészen mélyek: orosz bevándorló szüleinek borkereskedése volt. Pénztárosként unta magát, ezért a Wine Spectator és a Wine Advocate olvasásával múlatta az időt, és hamar rájött, hogy a borgyűjtés bámulatos dolog. Tizenévesként borkóstolásról még nem is álmodhatott, ezért más módon kezdte edzeni ízlelőbimbóit: a borra emlékeztető aromákkal és ízjegyekkel bíró dolgok sokaságát kóstolta végig a legkülönlegesebb gyümölcsöktől és zöldségektől a földes jegyekig, beleértve a füvet, dohányt, földet és fát. „Valószínűleg több New Jersey-i füvet fogyasztottam, mint a fűnyíróm.” Mivel megismerte a legkülönfélébb aromákat, amelyek egy bort jellemezhetnek, olyan finomságokat képes azonosítani kóstoláskor, amelyeket egy átlagos ízlelőbimbóval bíró kóstoló észre sem vesz. Ezzel a gazdag tudással és jó adag vállalkozószellemmel Vaynerchuk főiskolás éveinek minden hétvégéjét szülei kereskedésében töltötte, és újraépítette a családi vállalkozás márkáját: létrehozta a Wine Libraryt, és megalapozta hírnevét mint elismert borszakértő. A borkereskedés egyetlen beszerzőjeként minden egyes bort megkóstolt, ami bekerült a választékba, a vásárlók pedig sorra kérték ki tanácsát. A Wine Library hamar óriási sikersztorivá vált. Az első könyve, a 101 Wines Guaranteed to Inspire, Delight, and Bring Thunder to Your World (101 bor, amely garantáltan inspirál, elbűvöl és megrengeti a világodat) addig szokatlan módon mutatta be egy borkedvelő bor iránti rajongását.

Vaynerchuk keresett előadó, aki a legkülönfélébb rendezvényeken adott elő (NIKE, ReMax, the Digital Marketing Mixer, Boston Wine Expo, Inman Real Estate Connect, Ramquest Users Group Conference, DeGustibus Cooking School, Disney Food and Wine Festival.) Közép-Európában még sosem szerepelt előadóként, videokonferenciát sem tartott még soha a térségben.

A Wine Library napi 80 000 (!) nézővel büszkélkedett.

Vaynerchuk Jancis Robinson nagy tisztelője, az ő könyvein nőtt fel, műsorába többször is meghívta.

Tizenévesként bort nem ihatott, ezért a borra emlékeztető aromákkal és ízjegyekkel bíró dolgok sokaságát kóstolta végig a legkülönlegesebb gyümölcsöktől és zöldségektől a földes jegyekig, beleértve a füvet, dohányt, földet és fát.

Gary felfüggesztette a borvideókat, hogy több ideje maradjon a könyvek írására – bár saját blogján, a Twitteren és a Facebookon is azt írja, hogy nagyon hiányzik neki a közös kóstolás. Rajongóira külön kifejezés született: a „vayniac” Gary Vaynerchuk hű követője, a Vaynerchuk mániások egyébként saját maguk is szerveznek virtuális kóstolókat.

 

No comments yet.

Leave a Comment

Remember to play nicely folks, nobody likes a troll.