címkeAz egyik legnagyobb brit szupermarketlánc, a Sainsbury’s úgy döntött, hogy az étkezési és fogyasztói trendnek megfelelően az üzleteiben kínált borokat olyan címkével látja el, amelyen a kalóriára vonatkozó adatok is szerepelnek, ezzel orientálva (vagy elkeserítve) a tudatos vásárlókat. Több borászat felszólalt a gyakorlat ellen, mert az elrettentő címke kedvezőtlen hatással lehet a fogyasztási szokásokra, azt a benyomást keltheti, hogy az alkoholos ital egészségtelen, holott a bornak köztudottan több jótékony hatása is van. A Sainsbury’s azzal érvvel, hogy felmérésük szerint a vásárlók 85%-a nincs tisztában azzal, mennyi kalóriát visz be egy pohár borral, és a válaszadók kétharmada szeretné tudni ezt a számot. Az igényes borkedvelők azonban aligha a riasztó kalóriák, sokkal inkább a pincészetek, illetve a borfajták alapján emelnek le egy-egy tételt a polcról.

Forrás: Decanter.com