VinCE Magazin

A tokaji aszú igazi ‘love mark’



Kígyózó sorok állnak egy új Apple-termék piacra dobásakor, milliók fütyülik a Coca-Cola  reklámdalának dallamát, a Moleskin-noteszét pedig hipszter és üzletember egyaránt látványosan veszi elő. Termékek, amelyeket szeretünk, mert ügyes marketingszakemberek az idők során annyi pluszt pakoltak rájuk – nem ritkán valódi értékeket, amelyek mellett a gyártók kiállnak –, vagyis trendik, szexik, sikk őket birtokolni. A “szeretett márkákat”, vagyis a lovemarkokat először Kevin Roberts, a Saatchi & Saatchi reklámügynökség ügyvezetője.
tokaji aszúA Lovemarks itallistájában  nem találjuk meg a tokaji aszút – ne is keressük, hiszen a listába csak konkrét márkák kerülnek be (csak néhány példa: Evian ásványvíz, Guinness sör, Ruinart champagne, Frog Leap’s bor). Mi Veronában, a szerelem városában mégis azt tapasztaltuk, hogy szereti a világ a tokaji aszút.

 

Következtetésünket tényekre alapozzuk:
1. Harmadik éve tart a VinCE Magazin ültetett kóstolót / mesterkurzust a Vinitaly olasz monumentális borkiállítás részeként. Első évben a furmint, második évben a magyar természetes édes borok volt a téma. Akadtak nézők, de kisebb teremben jó félházzal zajlottak az előadások.
2. A Vinitaly weboldalán és magán a kiállításon megtalálni a kóstolót a borsorral komoly kihívás: a weboldalon alul, apró betűk sokaságán kell átvergődnünk, a kiállításon pedig 89 000 négyzetméterrel kell versenyezni, ahol több mint 4000 kiállító próbálja felhívni magára a figyelmet.
3. Idén mégis megtalálták a VinCE tokaji aszú kóstolóját, olyannyira, hogy a pótszékek is elkeltek, és sokan sajnos kívül rekedtek.
Sietünk leszögezni, hogy nem egy VinCE Budapest bálteremnyi kóstolótérről van szó, hanem egy 50 fős helyiségről, azonban ez is nagy szó, hiszen olyan magazinok tartanak itt kóstolókat, mint a Decanter vagy a Falstaff. A szervezőként azt az információt kaptuk, hogy maximum 40 fős a kóstoló, online 10 jegy kelt el. Nem gondoltuk volna, hogy a helyszínen ez változni fog, a korábbi években sem volt tolongás, most viszont volt! Egyértelmű volt számunkra, hogy a tokaji aszúra kíváncsi a szakmai közönség.
Vinitaly VinCE
Az örömünkbe az előadást megelőző percekben persze némi aggódás is vegyült, ugyanis mi maximum 40 főre készültünk bormennyiséggel is, a vendégek viszont csak jöttek és jöttek. Szerencsére az olasz sommelier-k a szakma csúcsán állnak, vezetőjük pedig határozottan kezelt minden helyzetet, még azt is, hogy az amúgy is gondosan kicentizett borokból az egyik palack dugósnak bizonyult.
László RomsicsRomsics László volt az előadónk, aki a prezit (prezi.com) használta előadásához, és azzal kezdte mondandóját, hogy a prezi nem mellesleg egy világhírű és nagyon népszerű magyar találmány, így igazán stílszerű, hogy a tokaji aszús prezentációját prezin mutatja be. Romsics László, a VinCE Magazin állandó szaktanácsadója elsősorban érzéseket akart átadni, ezért előadásában kevés szöveget, inkább hangulatképeket találunk. Az előadásvázlat itt megtekinthető, ezt László természetesen sok érdekességgel egészítette ki az alapvető tudnivalókon túl.

Az előadás nagy sikert aratott, a résztvevők sorra gratuláltak Lászlónak, amelyeket ezúton is továbbítunk Tokajnak, a nagyszerű borászoknak és szőlészeknek, kádároknak, ügyes kezű aszúszedő asszonyoknak!

tokaji aszú sor

 

 

 

Tags: , , , , , , ,

Comments are closed.