VinCE Magazin

Iris van Herpen öltöztette fel a Dom Pérignont



domAz elismert holland haute couture tervező, Iris van Herpen legújabb kollekciójának bemutatóját a párizsi Pompidou központban tartották, ahol az ikonikus Dom Pérignon számára tervezett új limitált kiadású palackjait és egy titokzatos műalkotást is kiállítottak.

Iris van Herpen a kezdetektől a művészet és a divat határterületein mozog, a Dom Pérignon Special Edition megtervezésével pedig olyan alkotók sorába lépett, mint Karl Lagerfeld, David Lynch filmrendező vagy Jeff Koons szobrászművész. Ezek a nevek fémjelzik a ’Power of Creation’ eszméjét, amelyet a champagne-i luxusmárka képvisel és minden évben egy különkiadással ünnepel meg.

„Amikor tervezem a kollekciót, mindig egyedi anyagkezelésre törekszem, vagy néha teljesen új anyagokat fejlesztek ki. Éppen ezért inspiráló számomra a Dom Pérignon, amely hasonló módon minden évjáratban újra és újra feltalálja magát.” – nyilatkozta Iris van Herpen az együttműködés kapcsán.

Titokzatos metamorfózis

A Dom Pérignon 2004-es évjáratának limitált kiadású díszdobozát a vibráló, fekete-zöld mintázat határozza meg – a ragyogó sötétség a bor lelkét, intenzitását, mélységét és komplexitását tükrözi.

A tervező ’Cocoonase’ névre keresztelt művét pedig a metamorfózis ihlette; a Dom Pérignon palackok hosszú hónapokon, éveken keresztül érlelődnek a pincében, miközben a pezsgő átalakul, fejlődik és a kiteljesedés fázisába ér. A 2004-es évjárat idén érte el első csúcspontját, de a luxus champagne különlegessége, hogy a palackokat még tovább érlelve a bor a második kiteljesedés – sécond plénitude – fázisába ér majd. A szobor ezért idézi a pillangó bábjának formáját, ahol a metamorfózis, az átalakulás lezajlik. Hasonló módon pajzsként óvja majd a 2004-es évjáratot ez a művészi gubó, amíg megújulva visszatér és – immár P2 néven – újra elérhetővé válik a márka rajongói számára.

Tovább a szexi reklámra >>

 

Tags: ,

Comments are closed.