malbecArgentína bortermelésének zászlóshajója 1853. április 17-én érkezett új hazájába, s az ország bormarketingje ezt a napot világszerte a malbec népszerűsítésére használja fel.
Akár mitológiai történet is lehetne: egy ország – és immár a világ – minden évben megünnepli a napot, mikor Domingo Faustino Sarmiento kormányzó, későbbi argentin elnök megbízásából a francia Michel Aimé Pouget több francia szőlőfajta mellett elhozta a malbecet is Mendozába, s a szőlő az igen száraz éghajlaton kivirult, otthonra lelt, s ma sokak számára egyet jelent az argentin borral. Bár a malbec már másfél százada jelen van Argentínában, igazi tündöklése csak a ‘90-es években kezdődött – a telepített terület nagysága azóta közel háromszorosára, több mint 28 ezer hektárra nőtt. Argentína emblematikus boraként az export szempontjából elsődleges fontosságú, amikor például 2010-ben az Egyesült Államokban divatba jött a malbecet inni, a kereslet egy év alatt 60%-ot emelkedett.

Argentína jelenleg a világ ötödik legnagyobb bortermelője, s az utóbbi egy-két évtized pedig megmutatta, hogy nemcsak volumenben, de minőségben is képes felvenni a versenyt a nagy múltú bortermelő országokkal. Ugyanakkor ez a korábban elsősorban a hazai igényeket kiszolgáló argentin bortermelést válaszút elé is állította, hiszen a nemzetközi piacra készülő borok nem adhatók el könnyen otthon. A malbecben rejlő lehetőségeket jól mutatja, hogy a francia presztízsmárkáknak, mint a Château Lafite-Rothschild  és a Cheval Blanc is van társult vállalkozásuk, az ültetvényeknek pedig olyan új területeket választanak ki, mint a világ legmagasabban fekvő telepítésével büszkélkedő Salta régió és Patagónia, az ország legdélebbi, szeles, kietlen vidéke. A túlérett és túlhordózott tételek helyett az agrentin malbec is inkább a frissesség és a struktúra irányába indult el. Az ültetvények magaslati fekvésének köszönhetően a szőlő a magasabb UV-sugárzás miatt vastagabb héjat növeszt, az Andok árnyékoló hatása miatt extrém száraz éghajlaton pedig szabályozottan,  olvadékvízzel oldják meg a talaj vízellátását.

A malbec világhódító sikere ma már vitathatatlan, a kérdés inkább abban rejlik, hogy népszerűségét felhasználva más argentin borok is képesek lesznek-e megvetni a lábukat a nemzetközi piacon.
A kampány részeként rövidfilmek is készültek, íme egy jól sikerült kisfilm.
További filmek itt tekinthetők meg.