VinCE Magazin

Sikertörténetek a hipermarketből



Folytatjuk sorozatunkat, amelyben hónapról hónapra bemutatjuk az Auchan borüzletágának működését. Az első részben Balogh-Fazekas Árpádot, az Auchan alkoholos italok beszerzőjét interjúvoltuk meg, a második részben 7 trendi szőlőfajtához ajánlottunk borokat, amelyek az Auchan kínálatában is megtalálhatók, ezúttal pedig három sikeres fiatal borász véleményére voltunk kíváncsiak. Font Sándor (Kunság), Babits László (Tokaj) és Feind Péter (Balatonfüred–Csopak) nyilatkozott lapunknak.

Font Sándor, Font Pincészet, Kunság

Az alföldi borász minőség iránti elkötelezettségét ékesen bizonyítja tagsága a Pannon Bormíves Céhben, ennek kapcsán kövidinkájuk a legutóbbi VinCE Budapest mesterkurzusán is kóstolható volt.

A pincészet hat borral képviselteti magát az Auchanban: a kövidinka mellett száraz és félédes cserszegi fűszeres, Irsai Olivér, kékfrankos rozé és a Tied nevű házasítás kapható. A kövidinka általában nagy hozamú tömegszőlőként ismert, de a Font Pincészet meg tudta mutatni, hogy ebből a fajtából is lehet jó ivású, friss, könnyed bort készíteni – s nem utolsó szempont, hogy a palackár 1000 Ft alatt van.

Font Sándor

– Jó néhány éve gyümölcsöző a kapcsolatunk az Auchannal. A kövidinkával még bőven kell dolgozni, de azt tapasztaljuk, hogy keresettek a boraink. Nagyon örülünk annak, hogy az üzletlánc rendszeresen ad lehetőséget nekünk, borászoknak arra, hogy valamelyik üzletben kóstoltathassunk, és így személyes kapcsolatot alakíthassunk ki a vásárlókkal. Kóstoltattunk már Budaörsön, Kecskeméten és Szolnokon is, s várjuk az idei „közönségtalálkozókat”.

Az Auchanban nem pincészetek, hanem fajták, borstílusok szerint rendezik el a borokat, ami Font Sándor szerint a fogyasztót segíti.

– Ha valaki úgy megy be, hogy egy jó rozét szeretne vásárolni, akkor a felkínált rozéválasztékban biztos hamar megtalálja a kedvérevalót. Természetesen a címkék is segítik

a választást, idén tavasszal mi is megújultunk, letisztult, egyszerű címkék kerültek a borainkra. Nagy gonddal választottuk ki a címke papírját is, és úgy látjuk, megérte.

Font Irsai OlivérIfjabb Font Sándor a 2015-ös évjáratról is derűlátóan nyilatkozik:

– Nem akarom elkiabálni, de ez az év valószínűleg bevonul a csúcsévjáratok közé, különösen az illatos borok esetében.

Az idei újdonság az Auchan polcain a 3 literes bag-in-box kiszerelésű bor. Nagyobb kerti partira, hétköznapi borozásra semmi kivetnivaló nincs a dobozos megoldásban, főleg ha belegondolunk, hogy ugyanennyi bor 4 üvegpalackban 2 kg pluszsúlyt jelent, és ugyanennyivel nagyobb környezetterhelést a szállítás során. A bag-in-box ára a kisebb logisztikai költségek miatt alacsonyabb, így az Auchan polcain is nagy sikerre számíthat.

A legnagyobb Auchan-siker: Font Irsai Olivér

  • Ár: 1000 Ft alatt (0,75 l)
  • Évi értékesített mennyiség: több mint 2000 palack

 

Ifjabb Babits László, Babits Pince, Tokaj

Babits2A családi pincészet széles portfólióval van jelen az Auchan polcain: száraz furmint, késői szüretelésű bor, az Érdekházasság nevű házasítás, száraz és édes szamorodni, illetve 3 és 5 puttonyos tokaji aszú is megtalálható a kínálatban.

– A borsor kialakítása közös játék az Auchan munkatársaival. Folyamatosan kóstolunk, közösen fejlesztünk, megbeszéljük, hogy mit hogyan csináljunk. Az Auchannál remek csapat jött össze, látszik rajtuk, hogy komolyan érdekli őket a munkájuk. A mostani Borfesztiválon is jelen voltak, meglátogatták a standunkat.

Az Auchannál a szakmai munkát a Babits László szerint kifejezetten szigorú háromszoros magyar bajnok sommelier, Fabók Mihály segíti, aminek a borász kifejezetten örül, mert ebből is látható, hogy komoly sztenderdek szerint működik az áruházlánc borüzletága. Hogy miért dolgozik a Babits Pincészet az Auchannal?

– Megkerestem én ifjú, lelkes, éppen végzett egyetemistaként az egyik vinotékahálózatot, amikor már nagy sikerrel szerepeltek boraim egy cseh légitársaságnál és egy másik üzletláncnál, a vinotéka viszont kizárólagosságot akart, ami nekem egyáltalán nem tetszett. Az Auchannál nem ennyire szigorú a megkötés, de van pontos fizetés. Nem kertelek, kizárólag a borból élek. A mai világban fontos az anyagi biztonság, éppen ezért nagy dolog, hogy az Auchannál a 30. napon mindig csenget az SMS…

Persze itt is kell kompromisszumokat kötni, úgy kell kialakítani az árakat, hogy „mindenki boldog legyen”. Kis ország ez, a multik figyelik egymást, az árképzés kulcsfontosságú.

babits_tokaji_aszu_3p_2007Babits Lászlót tokaji borászként időnként kritikával illetik, hogy miért nem készít drága borokat.

– Készítek én, készíteni könnyebb, csak eladni nem egyszerű. Hamarosan kijön egy prémium sorozatunk, most szüreteltük le két hektár válogatott gyümölcsét, egy tőkéről egy kiló furmintot szedtünk. Az Auchan ebben is partner, karácsony előtt megnézzük majd, miként fogadják a vásárlók.

A legnagyobb Auchan-siker: Tokaji Aszú 3 puttonyos

  • Ár: 2000 Ft körül (0,5 l)
  • Évi értékesített mennyiség: több mint 5000 palack

Feind Péter, Feind Pincészet, Balatonfüred–Csopak

A balatonfőkajári Feind család borai rendkívül népszerűek az egész országban, így az Auchannál is az övék az egyik legnagyobb sikertörténet.

– A kiskereskedelmi piacon az Auchanban vagyunk jelen a legszélesebb szortimenttel, 20-féle borral, illetve kiszereléssel. A beszerzés nyitottságának köszönhetően szinte minden új borunkat meg tudjuk mutatni a piacnak. Legsikeresebb boraink az Irsai Olivér, valamint a cabernet rozé – ezek úgymond a zászlóshajóink.

Feind

Az Auchan borrészlegével való közös munkáról Feindék is elismerően nyilatkoznak:

– A lehetőség és a nyitottság az új és különleges boraink bemutatására már önmagában óriási segítség, de a közös munka és együtt gondolkodás során is sok életképes ötlet született már. Kifejezetten a beszerzés kérésére készítettük el Irsai Olivér–sárgamuskotály cuvée-nket, melyet mind a mai napig kizárólag az Auchan forgalmaz 5 literes bag-in-boksz csomagolásban. Sauvignon blanc borunk kizárólagos retail forgalmazásával szintén az Auchan foglalkozik mennyiségi vállalások mellett, ami nagyban javítja a tervezhetőséget.

Cabernet_Rosé_2014

Újdonságként Feind Péter a boraik 3 literes, borzsákos kiszerelését említi:

– Néhány hónapja kezdtük el forgalmazni legnépszerűbb borainkat (Irsai Olivér, olaszrizling, cabernet rozé és cabernet sauvignon) egy új, formabontó 3 literes csomagolásban, melyet mi kezdtünk el elsőként alkalmazni a magyar piacon. Mi borzsáknak neveztük el ezt a csomagolást, amely ötvözi a 0,75 literes palackos borok minőségét a többliteres bag-in-boxok praktikumával. Nagy örömünkre az Auchan is lát fantáziát ebben a csomagolásban, legnagyobb üzleteiben már kaphatók is a termékek, és bízunk benne, hogy rövidesen a teljes hálózatban megjelennek.

A legnagyobb Auchan-siker: Feind Cabernet Rosé

  • Ár: 1000 Ft alatt (0,75 l)
  • Évi értékesített mennyiség: több mint 4000 palack

 

Auchan_Balogh-Fazekas ÁrpádBalogh-Fazekas Árpád italbeszerző arról, milyen szempontok alapján lehet bekerülni az Auchan borválasztékába

A hazai borok beszerzésénél a minőség, az ár-érték arány, a rendelkezésre álló mennyiség és a megjelenés a fő szempont. Természetesen figyelemmel kísérjük a hazai versenyeket, ahol a borászatok és a borászok is megmérettetnek. Választékunk kialakításakor a borversenyek eredményeit, de akár a szaklapok teszteredményeit is alapul vesszük. Hogy egy közelmúltbeli példát említsek: az idei VinCE-rozéteszt győztes borát elsőként az Auchan áruházakban mutattuk be akcióban, kiemelve és megjelenítve a termék első helyezését. Emellett a Földművelésügyi Minisztériummal együttműködve folyamatosan bővítjük választékunkat a Nemzeti Borkiválóságokkal, és arra törekszünk, hogy minél nagyobb teret biztosítsunk a programban szereplő boroknak. Fontos kiemelni továbbá, hogy az áruházainkba kerülő borok minőségét Fabók Mihály háromszoros magyar bajnok sommelier segítségével ellenőrizzük.

Tags: , , , , , , ,

Comments are closed.