VinCE Magazin

7 tipp – hogy ne kívánjunk idegesítő módon kellemes ünnepeket



Először gondoljuk végig, hogy miért akarunk ügyfeleinknek, vásárlóinknak kellemes ünnepeket kívánni. Azért, mert túlbuzog bennünk a szeretet? Vagy azért, mert a karácsonyban remek marketinglehetőséget látunk, és úgy érezzük, hogy jókívánságainkkal ezekben a napokban is felhívhatjuk magunkra a figyelmet. Alighanem az utóbbi az igaz a legtöbb esetben, és ezzel nincs is semmi baj. Ha viszont tudatosult bennünk, hogy marketingtevékenységről van szó, akkor csináljuk ügyesen és hatékonyan, ehhez szedtünk most össze néhány jótanácsot.

1. A kézírás felértékelődik
handwriting1A mobiltelefonok hőskorában egy kör sms-nek volt értéke, a szolgáltató által felszámított összeg szemmel igencsak látható volt, ma azonban a telekommunikációs díjak olyannyira lecsökkentek, hogy az sms szinte nem kerül semmibe, a teljes névjegyzékre való kiküldése pedig teljességgel személytelen, és az sms címzettje pontosan tisztában van azzal, hogy még a címzettek kiválasztására sem vettük a fáradtságot. Felejtsük el hát az sms-t, írjunk inkább igazi képeslapot! A kézzel írt, postán feladott képeslap ma már szinte ritkaságszámba megy, és amíg a feladó megírta a betűket, egy ma már szinte szokatlan mozdulatsort hajtott végre, és a címzettnek ettől olyan érzése lehet, hogy a feladó legalább abban a pár percben valóban rá gondolt. A kézzel írt képeslap tehát kedves gesztus, személyes üzenet, éppen ezért örömteli fogadtatásra számíthat.

2. E-mailben – csak ha ki van találva
A kör e-mail nem ördögtől való, nem feltétlen kell elvetni, de ha nem tudunk valami különlegeset kitalálni, akkor felejtsük el. Az akciós karácsonyi ajándék árlisták és egyéb levélszemetek mellett senki szívét nem dobogtatjuk meg egy karácsonyfás fotóval és “minden kedves partnerünknek békés boldog” szöveggel. Mindössze annyit ért belőle címzettünk, hogy szerepel a névjegyzékben, és alighanem 3 másodperc alatt törli az üzenetet. Ha tehát nincs ötletünk, nincs időnk és energiánk egy kreatív elektronikus üdvözletre, akkor inkább hagyjuk ki. Az üzenet hiánya nem tűnik fel senkinek, egy unalmas, igénytelen üdvözlő e-mail viszont – ugyan nem hosszú ideig – de inkább megmarad a címzett emlékezetében.

3. Videóüzenet: hatásos és kedves
Egy videófilm elkészítése a mai okostelefonoknak köszönhetően kvázi ingyenes és sokkal személyesebb. Ha összetrombitáljuk a kollégákat és énekelünk egyet, már sokat tettünk azért, hogy videóüzenetünk címzettje végignézze “produkciónkat”. Ebben zseniális az Osztrák Bormarketing irodája, minden évben megható és megmosolyogtató, amit leforgatnak, íme egy példa.

4. Készítsünk apróságot
Ha van lehetőségünk arra, hogy készítsünk valami apróságot, ne habozzunk nekilátni, ugyanis a legértékesebb ajándék az időnk. Aki az idejéből ad, az valóban ad, és ha hajtogatunk, kötözünk, ragasztunk, akkor egyrészt terápiás tevékenységet végzünk, ha kollégáinkkal csináljuk, akkor csapatépítő is egyben, másrészt valóban az időnkből adunk. Remek ajándék egy üveg lekvár, chutney, egy tábla saját készítésű csokoládé, egy dísz. A Continental Hotel Budapest munkatársai a saját készítésű ajándékot egy videóüzenetben mutatják meg – így egyszerre két tippünket egyesítik:

5. Adjunk különleges ajánlatot!
Ha ügyesen csináljuk, akkor hírlevelünk előfizetői valóban vásárlóink, olyanok, akik szeretik a termékünket, és előfordul, hogy vásárolják. Ha nekik kedveskedünk egy olyan tétellel, ami mások számára nem elérhető – már különlegeset adtunk. De lehet ez előjegyzési lehetőség, kedvezmény, sok minden, a lényeg, hogy legyen valóban korlátozott számú vagy korlátozottan elérhető a küldött dolog.

6. Adjunk úgy, hogy közben jótékonykodunk!
Ha ajándékvásárlásunkkal támogatunk egy karitatív szervezetet vagy konkrét rászorulókat, azt az ajándékozottunk is méltányolni fogja. Vagy ha mégsem, sebaj, az ajándék megvárárlásával már tettünk valamit. Vásárolhatunk például fogyatékkal élők által készített ajándéktárgyat, képeslapot, és a jó érzés garantált mindkét oldalon.

7. Ajándékozzunk VinCE-s ajándékot:)
különszám címlapTermészetesen nem hagyhatjuk ki, hogy saját termékeinket ajánljuk, azért, mert nagy gondossággal, szeretettel készítettük kiadványainkat és szervezzük a VinCE Budapestet, tehát őszinte szívvel ajánljuk akár a VinCE Budapest 2016 belépőit, akár egy VinCE Magazin-előfizetést, akár a VinCE Különszámot, amely a Bor & Pénz címet viseli, és a témában hiánypótló kiadvány Master of Wine szerzőkkel, és olyan közreműködőkkel, mint a Liv-Ex fine wine londoni tőzsdeindex oldal alapító James Miles vagy a borhamisítók réme, az amerikai Maureen Downey.
Megrendelhető itt.

 

 

Comments are closed.