VinCE Magazin

Klasszikusok délidőben IV.

kep-214A szokásos étteremteszt helyett négy régóta működő, a budapesti közönség szívében kitüntetett helyet elfoglaló étterem ebédajánlatát mutattuk be az elmúlt hetekben. A sorozatot a Costes Downtownnal zárjuk, amiről Duchemin étteremkritikusunk azt írja: “Különleges, exkluzív, mégis barátságos hangulat, fontos üzleti partnerrel, barátokkal vagy éppen romantikus ebédre is tökéletesen alkalmas.”

Barátságosan exkluzív

Costes Downtown

Nem tévedés, végül visszaértünk oda, ahonnan indultunk, hiszen a Mákkal átellenben, a Prestige Hotel földszintjén nyitotta meg a Costes új belvárosi éttermét, amely – mivel egyben a szálloda étterme is – reggelivel és ebéddel is várja a vendégeket. A Ráday utcai Costesben nincs ebédmenü, így feltétlenül ki akartuk próbálni, hogy a Miguel Rocha Vieira vezette csapat mivel készül erre az új szervizre.

kep-10

Az új étterem gyönyörű, tágas, szellős, kortárs művészek alkotásai díszítik, az egyik falat pedig élő növények borítják, óriási íves ablakaival szimpatikusan nyitott az utca felé. Felkészült és rendkívül kedves pincérnőnk vezetett minket az asztalunkhoz, s hamarosan ropogtatni való paprikás-köményes és tintahallal ízesített vékony tésztalapokat (pâte à brick) kaptunk citromos mártogatóssal, s rendelés után házi sütésű zsemlék érkeztek kecskesajtos és karamellizált vajjal. Fiatal sommelier lépett asztalunkhoz, és rövid, de csapongó beszélgetés után (mi csapongtunk, nem ő) a Bencze olaszrizlinget, illetve a tempranillót is tartalmazó mátrai Fajzat cuvée-t választottuk ki vele főételeinkhez.

Costes_Downtown_201506_30

Kacsás előételünk ragyogó színorgia a tányéron a rózsaszín árnyalataival: a füstölt kacsamell mély színe találkozik a gránátalma sötét ragyogásával, a pirított húskockák tompább színével és a naspolyalekvár földes árnyalatával. Narancs és édeskömény teszi teljessé a tányért, az önmagukban is markáns ízek találkozása pedig igazi tűzijáték. Halas előételünkben a pácolt lazacpisztráng finom kérget kapott, így lett tökéletes az állaga, mellette kapribogyó, pagodakarfiol és az egészet szépen összefogó citrusos-gyömbéres szósz.

Az omlós, vajpuha posírozott sárga tőkehal éppen csak megfonnyasztott mángoldon pihen, körülötte roppanósra főtt lencse, répa és répapüré – a súlyosabb halnak jól állnak a hagyományosan inkább vörös húsokhoz párosított zöldségek. Másik főételünk omlós, lágy libamellszeletek puha, intenzív ízű libazúzával, színes céklákkal és paszternákpürével. Csodás, mély ízek, melyek remekül működnek a hozzá ajánlott Fajzat cuvée-vel.

Costes_Downtown_201506_26

Desszertnek hagyományos szilvásgombócot kaptunk tökéletesen elkészítve fahéjas morzsával, szilvasorbet-val. Egy másik gyerekkori klasszikus, a jégkrémszendvics is visszatért a ropogós csokoládés kekszlapok közé töltött mentafagylalt formájában, s egyben tökéletesen össze is foglalta az ebéd hangulatát: mintha iskola helyett tilosban járnánk, annyira élveztünk és izgalmasnak találtunk minden pillanatot. A passiógyümölcsös bonbon, amit az újhullámos kávé mellé kapunk petit fourként, nem váratlan és tökéletes befejezése az ebédnek.

Kinek ajánljuk: Különleges, exkluzív, mégis barátságos hangulat, fontos üzleti partnerrel, barátokkal vagy éppen romantikus ebédre is tökéletesen alkalmas.

Ebédmenü: Szezonálisan változó étlap, három fogás 6900 Ft.