VinCE Magazin

2016 fejlesztése a kék bor



Ittak már kék bort? Nos, nemsokára ennek is eljöhet az ideje. A ProWeinon bemutatkozó fejlesztés a spanyol Gik startuptól származik, akik nem kevesebbet tűztek ki célul, minthogy megreformálják a borfogyasztás élményét.

11053090_866735826698155_4280184039663838385_n

A Baszk Egyetemmel és egy élelmiszer kutatócsoporttal együttműködésben fejlesztett tétel 5-féle vörös és fehér szőlőt tartalmaz, szerte Spanyolországból és Franciaországból, tintakék színét pedig két organikus színezőanyagnak, a vörös szőlő héjában található antocianinnak és indigónak köszönheti. A Gik azzal magyarázza a színválasztást, hogy ez a kék kifejezi azt a fajta mozgalmasságot, újszerűséget és végtelenséget, amit a fiatal fogyasztók keresnek a mindennapi életükben. A bizarr színű italnak a kíváncsiak és bátrak garantáltan nem fognak tudni ellenállni!

13466351_1118050818233320_5006926097335582651_n

A bornak ugyan nincsen megjelölt származási helye, de a Gik garantálja a minőséget és az egyedi ízt. Egyelőre Rioja, Zaragoza régiók és a francia Courthèzon település borászaival dolgoznak együtt, és továbbra is várják azokat a lelkes és nyitott borászokat, akik nem félnek új terméket fejleszteni.

A kék bort nem kifejezetten a borfogyasztás iránt elkötelezett embereknek találták ki, ha úgy tetszik, tekinthetjük egy élelmiszer-kutatócsoport hajmeresztő ötletének. Kétéves fejlesztés eredménye az a könnyűfogyasztású, édeskés, 11,5 % alkoholfokos tétel. Az egyetemen végzett vakkóstolón a diákok és tanárok nem is sejtették, hogy egy módosított bor van a poharukban, a színe pedig mindenkit meglepett a leleplezéskor. A bor hamarosan Európa számos országában elérhető lesz, palackjáért 8 angol fontot kérnek majd. A kételkedők kedvéért megjegyezzük: minden élelmiszer-ipari előírásnak megfelel, és nem tartalmaz hozzáadott cukrot.

12963950_1080557628649306_8714467513368046091_n

Bővebb információ: gik.blue

 

Tags: , , , , ,

Comments are closed.