Legutóbbi pincelátogatásunk során Madaras Norbert olimpiai és világbajnok vízilabdázó társaságában az Ostorosbor látványpincéjében jártunk, a Szépasszony-völgyben. Utunkra az Opel legújabb büszkesége, a Grandland X vitt minket.

A tágas, sokoldalúan variálható terű családi autóval a robusztus felépítésének köszönhetően akár Eger összes dűlője kényelmesen bejárható. Ráadásul tágas, 1652 literes csomagtartójában akár 300 palack bor is elfér.

Amikor megérkeztünk a lenyűgöző látványpincébe már ott várt minket Soltész Gergő, az Ostorosbor Pincészet elnök-igazgatója és Madaras Norbert, akik – mint kiderült – már előző este megkezdték a beszélgetést. A sikeres sportoló és vendéglátónk ugyanis 8 évig padtársak voltak az általános iskolában, ezért a közös témákat nem keresni, hanem néha szinte kerülni kellett.

A gyerekkori barátok sztorizásába merülve egy cseppet sem bántuk, hogy nem az ostorosi pincében kóstoljuk a végtelen tartály- és hordósorokat, hanem a Szépasszony-völgyi látványpincében üldögélve rozézunk és bikavérezünk.

Ez egy második generációs családi pincészet, csak éppen nagyobb léptékben a szokottnál – mondja Soltész Gergő, aki szerint a nagy méret nagyobb biztonságot, így előnyt jelent a kisebb pincészetekkel szemben. A jó kedélyű beszélgetések során az is kiderült, hogy Madaras Nobert maga is érintett a borkészítésben, hiszen az ő családjának is van 20 hektár szőlője. És bár jelenleg még csak anyagilag támogatja saját borászatukat, el tudja képzelni, hogy idősebb korában ő maga is tevékenyen részt vegyen a borkészítésben.

A Grandland X nagyvonalú utazóautó, az Opel SUV-választékának csúcsmodellje, amely tágas utas- és csomagteret, valamint az Euro NCAP által ötcsillagosra minősített biztonságot kínál.

Norbert tíz évet töltött Olaszországban, ez idő alatt az ország- és bormarketingről is tapasztalt egyet s mást, és úgy látja, itthon is lenne mit tanulnunk az olaszoktól mentalitásban és hozzáállásban, hiszen az ő termékeik többek között azért annyira népszerűek, mert nagy lelkesedéssel képesek beszélni róluk – a marketing szinte a vérükben van.

Sok munka áll a megújuló Szépasszony-völgy pincészetei előtt, amelyek szeretnék elérni, hogy boraikért éppúgy lelkesedjen a közönség, mint az olasz gasztronómia iránt. Jelenleg nagy erővel és a városvezetés támogatásával dolgoznak azon, hogy a Szépasszony-völgyből bejelentkezni a Facebookon ugyanolyan menő legyen, mint egy francia pezsgőházból.

Megyeri Sára beszámolója teljes terjedelmében a VinCE Magazin májusi számában olvasható.