VinCE Magazin

Szolgálólányok borosüvegen, avagy a világ legszerencsétlenebb árukapcsolása



Milliók olvasták és nézték A szolgálólány meséjét, és a nagysikerű regényt és sorozatot szinte egységesen övezi a vélemény, mely szerint Margaret Atwood disztópiája nem is áll távol jelen valóságunktól, a világban zajló politikai folyamatoktól. Úgy tűnik a marketingesek mégsem az üzenet súlyára, sokkal inkább a rajongók tömegében rejlő vásárlói potenciálra koncentrálnak – olykor kifejezetten ízléstelenül, s ezért sikertelenül.

A Lot18 nevű online borkereskedés, amelynek korábban a The Walking Deaddel, a Portladia-val is volt közös borkollekciója, erről mi is írtunk korábban. A cég legutóbb a az MGM-mel kötött megállapodást arról, hogy A szolgálólány meséje sorozathoz kapcsolódóan három bort hoznak forgalomba: egy pinot noirt, egy cabernet sauvignont és egy fehér bordeaux-it, amelyek mindegyike a sorozat valamely szereplőjének nevét viseli majd, illetve a szereplő képe lesz látható a címkén is. Az árukapcsolás már önmagában azért is furcsa, mert az autoriter rendszert bemutató történetben a nők teljes elnyomásban élnek, és természetesen nem is ihatnak alkoholt. Éppen ezért már az is meglepő, hogy a sorozat forgalmazója egyáltalán belement az együttműködésbe; s nem csoda, hogy mindez akkora botrányt okozott, hogy a borkereskedő egy héten belül vissza is hívta a kollekciót.

Fotó: HBO

A három bor Offredről, Ofglenről és Serena Joyról kapta a nevét. Offredről, a főszereplőről (a sorozatban Elisabeth Moss) a pinot noir kapta a nevét, s a leírás szerint a bor éppannyira csábító, mint Offred. Talán ennél is rosszabb kicsengése van annak, hogy a történet szerint kényszemunkatáborba küldött Ofglen a leírás szerint lázadó természete miatt lett volna megfelelő inspiráció volt a merész cabernet sauvignonhoz. A fehérbor viseli magán a nőket elnyomó rendszer létrehozásában szerepet vállaló Serena Joy képét, aki a leírás szerint szofisztikált, hagyományőrző és önmegtartóztató; akárcsak a bor, s ráadásul azt a tanácsot adják mellé, hogy ne ítéljük túl gyorsan.

Fotó: HBO

A Lot18 sajnos nem az első cég, amely ilyen ügyetlen módon próbált meg pénzt csinálni a sorozatból. Tavaly a Lunya nevű cég piacra dobott egy vörös selyem hálóinget, amely Offredről kapta a nevét. A Wing nevű, csak nőkből álló New York-i klubot pedig azért érte kritika, mert kiadtak egy A szolgálólány meséje termékcsaládot, amelyben volt jegyzetfüzet, tollak és gyufa olyan feliratokkal, amelyek a női egyenjogúságról szóltak. Ezeken kívül forgalomba kerültek fehér főkötők, pólók és rózsaszín kisautók is – számos olyan termék, amelyek egyáltalán nem kapcsolódnak a sorozat, illetve a regény lényegi mondanivalójához.

A bort mindenesetre visszahívták, reméljük legközelebb izgalmasabb és találóbb ötlettel áll elő a cég!

Forrás: The Guardien

Tags: ,

Comments are closed.