VinCE Magazin

Meghódíthatja a francia piacot a kék bor



Nem csak a kékvérűek és kékharisnyák kedvence lehet a bor, amely most a francia piacon is egyre inkább terjeszkedni látszik. Korábban már mi is írtunk arról, hogy a meglehetősen Instagramkompatibilis bor főleg azok körében hódít, akik nem annyira az íz és az illat minőségével, mint inkább italuk kinézetével foglalkoznak.

Fotó: Time

Előbb a németek lepték meg a világot a Blue Nun nevű kék színű pezsgővel, majd a spanyol borászok rukkoltak elő a Gïkkel, s most a francia piacra is betört egy másik – szintén spanyol – kék bor, a szellemes nevű Vindigo.

Ez a 100% chardonnay bor Andalúziában készül, és annak köszönheti különleges színét, hogy a bort kékszőlő héján szűrik át, amely antocián nevű színanyagot tartalmaz – ez a színagyag található többek között az áfonyában, a szederben és a fekete szójababban is.

René Le Bail francia üzletember kezdte terjeszteni a bort a dél-francia Sète városában. Elmondása szerint a Vindigo ideális nyári ital, 11% alkoholtartalmú, gyümölcsös: jellemzően meggyes, maracujás, szedres ízjegyeket mutat. Azt azonban egyelőre nehéz megjósolni, hogy üzletileg sikeres lesz-e Franciaországban, ahol a bor teljes mértékben integrált része a kultúrának.

Igaz, a Vindigo nem az első kék bor a világon, a hat fiatal vállalkozó munkájával megvalósult Gïk két évvel megelőzte, az Európai Unióban ennek ellenére még nem létezik a kék borokra vonatkozó minőségi vagy kereskedelmi szabályozás. Talán ha a franciáknál sikert arat a látványos nedű, és egyre több hasonló termék jelenik meg a piacon, akkor előbb-tóbb a szabályok is kialakulnak.

Forrás: The Guardian

Tags: ,

Comments are closed.