VinCE Magazin

A ProWein jelentősége kézzelfogható



A világ első számú bor- és szeszesital-szakvására, a düsseldorfi ProWein minden szakember számára felejthetetlen élményt nyújt. A szervezők idén március 17–19. között várják a látogatókat a düsseldorfi vásárközpontban. A rendezvény igazgatójával, Marius Berlemann-nal beszélgettünk.

A képen: Marius Berlemann

Ön 2012-ben csatlakozott a ProWeinhoz. Akkoriban miért választotta ezt a szervezetet, mi vonzotta?

Először is a bor, amely igen vonzó szakterület, a témák hihetetlenül sokfélék és izgalmasok. Az is hozzájárult, hogy a ProWein már 2012-ben sem csak egy rendezvény volt, hanem az iparág vezető szakkiállítása. Itt a világ minden borrégiója képviselteti magát, így a rendezvény páratlan összképet nyújt a borvilág helyzetéről. Akinek döntést kell hoznia, itt megtalálja a döntéséhez a tökéletes munkakörülményeket. A ProWein mögött álló Messe Düsseldorf, a szakkiállítás házigazdája a világ egyik vezető szakvásár-szervezője évente körülbelül 50 szakkiállítással csak a düsseldorfi vásárterületen, amelyek közül 23 vezető rendezvény a kategóriájában. A közel 70 saját rendezvénnyel, illetve olyanokkal, amelyekben külföldön részt veszünk vagy együttműködünk, a Messe Düsseldorf Group a világ egyik vezető exportplatformja. Mindezek igencsak meggyőző érvek amellett, hogy valaki a ProWeint és a Messe Düsseldorfot válassza. Global Head Wine & Spirits pozícióm azzal jár, hogy felelős vagyok a teljes ProWein World vásárcsalád fejlesztéséért, Director of ProWeinként pedig mindenért, ami a ProWeinnal kapcsolatban itt, Düsseldorfban történik. A feladatköröm így jelentősen megnőtt, és természetesen az ezzel együtt járó nyomás is, de engem éppen ez motivál arra, hogy a legjobbat nyújtsam a legjobb eredmény érdekében.

ProWein 2018

Milyen érzéssel tölti el önt, hogy a ProWein trendformáló szereppel bír?

Hihetetlenül büszke vagyok rá. Amikor 1994-ben elindult a ProWein, még mindössze 321 kiállítónk volt egyetlen kiállítócsarnokban 1517 látogatóval. Düsseldorfnak és környékének semmi köze a borhoz, a legközelebbi szőlőtermő terület 100 kilométerre van tőlünk. Semleges terepen vagyunk, és semmi nem vonja el a szakmabeli látogatók figyelmét a tényleges üzleti feladataiktól. Pontosan ezek a tényezők vezettek a ProWein bámulatos fejlődéséhez. Ma már több mint 6800 kiállítónk van 10 csarnokban, s a kiállítás több mint 60 000, tisztán szakmabeli látogatót vonz. A fejlődés léptéke mindig lenyűgöz, különösen, amikor külföldön – például Új-Zélandon, New York-ban vagy éppen Magyarországon – járok, és látom, hogy a ProWein jelentősége mindenütt kézzelfogható. De a legjobb pillanatok mégis azok, amikor itt, Düsseldorfban reggel áramlanak befelé a látogatók a kapukon, és más-más nyelven szólalnak meg – ettől mindig libabőrös leszek.

Hogy látja a jövőt, miként maradhat meg a ProWein vezető szerepe? Melyek a jövőbeni siker kulcsfontosságú tényezői?

Nagyon fontos, hogy ne pihenjünk a ProWein sikere után, ne üljünk a babérjainkon. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy fejlesszünk, új szolgáltatásokat biztosítsunk és reagáljunk az esetleges kritikákra. Ennek érdekében folyamatos kapcsolatban vagyunk mind a kiállítóinkkal, mind a látogatóinkkal. Két évvel ezelőtt például gondoskodtunk róla, hogy szállodahajó álljon a Rajna vizén a vásár idején, hogy megbirkózzunk a megnövekedett szállásigénnyel. Ugyanekkor beiktattunk egy új buszvonalat is, amely a vásár vége után az óvárosba viszi vendégeinket. Ugyanígy munkálkodunk a rendezvény tartalmán is, például többen jelezték, hogy a kézműves italok érdeklik őket, ezért hoztuk létre a kézműves show-t a Same but Different szekcióban. A munkánk egyik legfontosabb része pedig az, hogy további szakmabeli látogatókat hozzunk a szakkiállításra, most olyan sajátos piacokra fókuszálunk, mint Amerika, Japán vagy Afrika, és ennek érdekében helyi irodákkal dolgozunk együtt.

ProWein 2018

Már a 20. évfordulón is része volt a szervezőségnek, hogyan emlékszik vissza az eseményre?

Jól emlékszem a 2014-es jubileumra. A ProWein már akkor vezető szerepet töltött be a nemzetközi szakkiállítások terén, amire nagyon büszkék voltunk. Én magam 2010-ben kerültem a Messe Düsseldorfhoz, és 2012-től már a ProWein család nemzetközi – kínai és ázsiai – terjeszkedéséért voltam felelős, ekkor még senior project managerként. 2013-ban indítottuk az első ProWine China kiállítást Sanghaiban, amelyben kulcsszerepem volt. Akkorra a ProWein Düsseldorf már megerősítette szerepét a legbefolyásosabb szakvásárként, mégsem voltunk benne biztosak, hogy mindez a befolyás és siker átültethető-e más borpiaci környezetbe. Hat nagyon sikeres ProWine China és két nem kevésbé jól sikerült ProWine Asia után nyilvánvaló volt, hogy jó úton járunk. Mind a düsseldorfi kiállítás fejlődése, mind az ázsiai és kínai rendezvények büszkeségre adnak okot, de ez nem jelenti azt, hogy megelégednénk az eredménnyel. Egyik szemünket mindig a piacon tartjuk, és folyamatosan figyeljünk, hogy mit lehet optimalizálni.

A beszélgetés rövid változata a VinCE Magazin novemberi számában jelent meg.

 

Tags: , ,

Comments are closed.