VinCE Magazin

Hogyan alakul a borpiac 2019-ben?



A Decanter szerzője, Chris Mercer összeszedte, melyek a legfontosabb újdonságok és tendenciák, amelyek meghatározzák majd a borpiacot 2019-ben. Nem meglepő, hogy az új trendek leginkább a sokféleséghez, a tudatossághoz és a technológiai fejlődéshez kapcsolódnak.

Fotó: Pinterest

Táguló ízlésvilág

Az egyik piacvezető brit borkereskedés, a Majestic Wine szerint a nagy és testes chardonnay-k iránt még mindig nagy a kereslet, ugyanakkor nem csökkent a prosecco és a rozé népszerűsége sem, sőt épp ellenkezőleg: ha valóban megvalósul a kettő kombinációja (a Prosecco borvidéken már tárgyalnak a rozé változat bevezetéséről), az világméretű gigatrendet alakíthat ki. Számunkra jó hír, hogy növekvő érdeklődésről számolnak be a kevéssé ismert kelet-európai borok iránt is.

A Bibendum nevű nagy borbeszállító szerint 2019-ben erősödni fognak a piacon az őshonos olasz szőlők, valamint több hozzászóló azt jósolta, hogy újjáéled a görög borok iránti kereslet. Becky Hull Master of Wine, a Waitrose brit üzletlánc borbeszerzője nemrég azt nyilatkozta, hogy szerinte 2019-ben a crémant lesz a champagne nagy kihívója. Mindeközben az Újvilágban a tasmaniai pezsgők kapnak egyre nagyobb figyelmet. A hűvösebb éghajlatú szőlőtermő vidékekről, Nagy-Britanniából és Kanadából származó borok jól teljesítettek a Decanter World Wine Awards-on az elmúlt néhány évben, és a jövőben is érdemes lesz rájuk odafigyelni.

A vegán borok és a tudatosság

Az utóbbi időben fontos tényezővé váltak a vegán borok, ami érthető, hiszen egyre több kereskedő jön rá, hogy jól jár, ha kiszolgálja azoknak a vásárlóknak is az igényeit, akik növényi étrendet követnek – annál is inkább, mert egyre többen vannak. A legnagyobb borkereskedéseknek, mint a Waitrose, a Wine Society, a Corney & Barrow és a Majestic már van vegán szekció a weboldalán és egyre több prémium borbár és étterem törekszik arra, hogy borlapjukon vegán bort is kínáljanak. Ez a divat vélhetően egyre nagyobb teret fog nyerni 2019-ben, így arra számíthatunk, hogy egyre több helyen látjuk majd a vegán terméket jelölő szimbólumot.

Az sem elképzelhetetlen, hogy idővel a borkészítés során alkalmazott eljárásokkal kapcsolatos információkat és a felhasznált adalékanyagokat is feltüntetik majd a címkéken. Ez a pillanat valószínűleg nem 2019-ben lesz, de talán nincs is olyan messze, hiszen az Európai Unió is erre törekszik. Ebbe az irányba visz az egyre növekvő érdeklődés az iránt, hogy mitől vegán egy bor, illetve a természetes, az organikus és a biodinamikus borok népszerűsége.

A technológia fejlődése

2019-ben nagyobb technológiai fejlődés várható a világon, a tároló- és tálalóeszközöktől kezdve az applikációkig, amelyek bor-ételpárosítási tanácsokat adnak. A Google és az Amazon okoseszközei pedig nemsokára talán már arra is alkalmasak lesznek, hogy kevéssé ismert szőlőfajták nevének kiejtését tanítsák a vásárlókat – így olyan nyelvtörőkkel is könnyedén boldogulhatnak, mint a hárslevelű.

Forrás: Decanter

Tags: , , , ,

Comments are closed.