VinCE Magazin

Tiszta lap



Tele míves rajzokkal. Ilyenek az új Vida címkék, melyeket ünnepélyes kóstoló és sajtótájékoztató keretében mutattak be hétfőn délután A Ritz-Carlton Hotel kupolatermében. Vida Péter és fia, ifj. Vida Péter is meséltek a borokról és az arculatváltásról. Az új címkéket pedig a tervező, Xavier Bas mutatta be.

Fotó: Farkas Csaba

A szekszárdi családi pincészet komoly döntéseket hozott meg az utóbbi néhány évben: erőt, időt és energiát nem kímélve megújították borkínálatukat és a teljes arculatot. Újratelepítették dűlőiket, így Vida Péter elmondása szerint „Végre olyan szőlő van, amilyet én akartam: olyan fajták, olyan művelés és olyan tőkeszám.” A borász szerint az új szőlőültetvényekkel megmutathatják az igazi szekszárdi terroirt. Ez, valamint technológiai fejlesztések együtt lehetővé teszik, hogy kompromisszumok nélkül tudjanak borokat készíteni, amelyeket a boltok polcain kívül a magyar csúcsgasztronómiába és a nemzetközi piacra is szeretnének eljuttatni.

Új címkék, új arculat

Az új arculat elkészítésébe egy éve kezdtek bele Xavier Bas katalán grafikus közreműködésével. A sajtótájékoztatón ifj. Vida Péter elmesélte, hogy a designer munkáival és nevével egy ProWein alkalmával találkozott, ahova minden évben ellátogat. „Sok időt töltöttem a spanyol csarnokban, mert nagyon tetszett a design, amelyet ott láttam – mondta el a borász, majd hozzátette: – Az egyik pultnál megkérdeztem, ki készítette a címkéket, és kiderült, hogy ötből három pincészetnek ugyanaz a tervező dolgozik.” Így jutott el a spanyolországi borászok körében ma legnépszerűbb grafikushoz, Xavier Bas-hoz. Aki – miután felkérték a megújult borok címkéinek megtervezésére – Szekszárdra látogatott, ahol megismerkedett a pincészettel, a családdal és a környékkel.

Xavier Bas / Fotó: Farkas Csaba

A sajtótájékoztatóra ellátogatott a tervező is, aki elmondása szerint 20 éve foglalkozik címketervezéssel, és ez idő alatt rengeteg bort kóstolt, éppen ezért ma már csak olyan boroknak tervez címkét, amelyek tényleg tetszenek neki. Márpedig a Vida-borok azonnal meggyőzték! Hozzátette, úgy gondolja, hogy az arculattervezés során nemcsak a bor fontos, hanem maga az ember is, aki számára a címkék készülnek. Éppen ezért nagyon örült neki, amikor meghívták Szekszárdra, hogy megismerje a családot. A továbbiakban három tényezőt emelt ki, amelyeket szerinte fontos szem előtt tartania munkája során: az első, hogy a Vida-borok épp az ellentétei annak, amit a régi címkék elmondtak róluk. A második, hogy nagyon meglepte őt, Szekszárd mennyire speciális vidék, és úgy érezte, valahogy kommunikálnia kell a címkéken ezt a különlegességet. A harmadik pedig, hogy a különböző címkéken érzékeltetni kell a portfólióba tartozó borok közti különbségeket.

Vida Péter és Ifj. Vida Péter a családi birtokon / Fotó: Farkas Csaba

Teljes megújulás

Mivel teljes arculatmegújulásról beszélhetünk, így a borcímkék mellett a logó is megújult, valamint – és ez a legfontosabb – a borportfólió is frissült. A kínálatba tartozó hét bor három kategóriába sorolható. A tündérborok (tündérrózsa, tündértánc, ölelés) a jó ivású tételek, melyek a populáris kategóriába tartoznak. A három Szekszárd feliratot viselő borból álló sorozatba került egy kadarka, egy kékfrankos és egy bikavér – ezek tükrözik leginkább az eleganciát és a szekszárdi terroirt. A pincészet csúcsbora továbbra is a La Vida, amely egy kizárólag a legjobb évjáratokban készülő házasítás.

Az új címkékkel már január közepétől találkozhatnak a borkedvelők itthon és külföldön is.

Tags: , , ,

Comments are closed.