VinCE Magazin

Újévi jó tanácsok a borpiacnak



Vannak, akik tudni vélik, mire vágynak az Y generáció tagjai, a kínai borfogyasztók vagy épp a nők. Ne hallgassunk rájuk! A fogyasztók ma öntudatosabbak, mint valaha, és az egyetlen dolog, ami igaz az Y generációval kapcsolatban, hogy nagyon utálják, ha birkanyájként kezelik őket. Robert Joseph a Meininger.de szerzője összefoglalta, szerinte mire érdemes odafigyelni 2019-ben, ha sikeresen szeretnénk teljesíteni a borászszakmában.

Fotó: Pinterest

A komfortzónán kívül

A kereskedelmi potenciál miatt az olyan trendek felé is érdemes nyitni, amelyeket esetleg nem kedvelünk. Talán nem tetszik egy whiskyshordóban érlelt 16%-os alkoholtartalmú bor gondolata, vagy épp egy kissé homályos természetes bor, amelynek az íze olyan, akár egy cideré, sőt talán vörös házasítást sem szívesen innánk 12 gramm maradékcukorral, ám ezek olyanok, mint a tinédzserek számára készülő sikerfilmek, és a celebek önéletrajzi könyvei – van rá piaci igény. Nem kell olyan termékeket előállítanunk, amelyek nekünk személyesen nem tetszenek, de el kell fogadni a létezésüket és a legitimitásukat – és azt, hogy számos vásárló nagyon kedveli ezeket.

Elérhető információ

Manapság semmiben sem lehetünk biztosak. Mekkora hatása van egy influencernek vagy egy bloggernek? Mi a helyzet a pezsgővel Kínában? Milyen hatása lehet a Brexitnek az Egyesült Királyság borpiacára? A keresett információk nagyrésze elérhető, ha tudjuk, hol keressük. A Google Analytics például sokat el tud árulni arról, mekkora hatása van az internetes véleményformálóknak, de érdemes online elérhető prezentációkat böngészni, vagy a nemzetközi sajtó elemző cikkeit. Persze mindent azért nem tudhatunk meg innen, de mindenképpen hasznos információkat találunk.

Fotó: Pinterest

Koncentráljunk a fogyasztóra!

A legfontosabb, hogy mindig a végső fogyasztót kell szem előtt tartanunk: ki az, aki megveszi, amit mi eladunk, miért veszi meg, és hogy honnan szerezhetünk róla minél több információt. Alaposan fel kell mérnünk, kinek a véleményében bízhatunk: vajon igazat mondd-e, aki azt állítja, hogy egy adott piacon nem lesz igény a termékünkre, vagy hogy nem fognak érte annyit fizetni, amennyit mi szeretnénk, vagy egyszerűen csak nem akar egy új termék értékesítésével bajlódni? Mit tudnak a vállalkozásunkról, akik megveszik a borainkat? Több borunkat is ismerik, vagy csak azt az egyet, amely épp a kezükbe akadt? Mit találnak a weboldalunkra látogatva?

Élet a boron túl

Rendszeresen lépjünk ki a komfortzónánkból, és ne csak a borra koncentráljunk! Nézzük meg, mi történik az alkoholipar többi szegmensében. Nézzük meg azt is, mit esznek, hova utaznak, hogyan öltözködnek az emberek. Vajon jól állna a saját márkánknak egy pop up bolt? Vagy válasszuk az előjegyzéses modellt, hogy exkluzívnak tűnjünk? Tanulhatunk valamit egy családi vállalkozáson alapuló divatmárkától?

Bármit is teszünk, a lényeg az, hogy optimistán és új tervekkel nézzünk 2019-es év elébe!

Forrás: meininger.de

Comments are closed.