VinCE Magazin

Magyar bor = magyar borász



Március 1-én a Borjog és Bormarketing 2019 konferencián mutatkozott be a magyar bor új arculata és márkakoncepciója, amelynek szlogene „Személyesen”, üzenete pedig az, hogy a magyar bor a magyar borásszal azonosítható, személyes történeteket rejt és mindenkihez szól.

Az új logóval és szlogennel ezentúl kiadványokban, szóróanyagokban, merchandising termékeken, valamint népszerűsítő kisfilmekben találkozhat a nagyközönség. Emellett a nemzetközi kiállítások magyar standjai is az új márkakoncepció szerint épülnek fel, elsőként a világ legnagyobb borszakvásárán, a düsseldorfi ProWeinon, március 17-19. között, ahol 39 magyar borászat mutatkozik majd be.

A konferencián Ipacs Géza, a márkakoncepciót kialakító grafikus elmondta, munkája során három fontos szempontot vett figyelembe: alakuljon ki egyedi története a magyar bornak, a kommunikáció hiteles legyen és a valóságról szóljon, a koncepció legyen képes magába foglalni minden magyar borászt és minden borvidéket.

A munka során fontos kérdés volt számára az is, hogy létezik-e olyan közös nevező a magyar borban, amely külföldön is jól kommunikálható, jól működik. Habár – saját bevallása szerint – külön kutatásokat nem végzett ezzel kapcsolatban, sok márkaépítésben vett részt az elmúlt húsz év alatt, ezért jól ismeri a magyar borszakmát és a borászokat. Ezekre a tapasztalataira építve dolgozta ki a koncepciót. A jellemzően színes fajta paletta kommunikációs szempontból nagy kihívás, mert ilyen esetben nehéz jól fókuszálni. Végül azt emelte ki, milyen sokszínű a magyar bor, s a kommunikációs stratégiát az alkotó személyek, a hagyomány, az egyéni történetek és a fogyasztó személye köré építette fel. Ennek a végeredménye a „Személyesen” szlogen.

Az ikon grafikai stílusa egy élő, izgalmas érzetet jelenít meg. A cél, hogy az ikon olyan erős jellé váljon, mely önálló márkajelként is működőképes” – mondta el Ipacs Géza. „A logó koncepciójának fókuszában a személyesség üzenete áll. Számomra a magyar bor egyenlő a mindenkori magyar borásszal. Magyarországnak a változatosság a fő borászati erénye, amelyet maga az alkotó, a borász tesz egyedivé, személyessé. A szőlőnek, a földnek vagy a napnak nincsen víziója a borról. Akinek a bor a karakterét leginkább köszönheti, az a borász. Emellett a borszerető fogyasztók jellemzően azokra az arcokra, emberekre kíváncsiak, akik a borok mögött vannak – jólesik arra gondolni, hogy őt ismerem, az ő borát iszom” – tette hozzá.

Tags: , , , ,

Comments are closed.