A Borháló arculatot váltott, és ennek alkalmából sajtótájékoztatón foglalták össze, hol tart most a franchise, és miben követi még az idők szavát. Vancsik Ivett beszámolója.

Bár a Borháló a kezdetekben elsősorban az árérzékeny vásárlókat célozta meg és igen erős volt a hangsúly az alternatív csomagolású, gazdaságos kiszerelésű tételeken, mára jelentősen átalakult az üzletek választékában elérhető borok és a kiszolgált vásárlók köre. Az erős magnum palackos szortimenten belül a cég többek között saját márkás, azaz kizárólagosan a Borháló számára megálmodott, elkészített és általuk forgalmazott tételekkel jelentkezett – ilyen többek között a badacsonyi Borbély Pincészet friss Tündérfi és Tündérleány cuvée-je –, és egyre több bort kínál a prémium szegmensben.

A fejlődés mára megkövetelte, hogy a Borháló mind vizuális megjelenésében, mind márkaüzenetében hangsúlyosabban fejezze ki a vevőközpontúságot, a nyitottságot és a rugalmasságot – mondta el Ádám Boglárka marketingvezető sajtótájékoztatón. „A felfrissített logó és a korábbi fekete-fehér alapszíneket kiegészítő élénk zöld kísérőszín barátságosabbá, fiatalosabbá, dinamikusabbá tette a márka megjelenését. Az új szlogen – Együtt borozunk – a Borháló boltjainak családias jellegére utal, ugyanakkor kifejezi a vevők, a kereskedők, a franchise-központ és partnerpincészetek szoros együttműködését is”.

A közel ötvenezer vevővel való közvetlen és hiteles kommunikációt a franchise-felépítés is támogatja, hiszen a Borháló kereskedői jellemzően a helyi közösségekből kerülnek ki, törzsvásárlóikat személyesen ismerik, és rendszeresen szerveznek kóstolókat meghívott borászok közreműködésével. 

Fesztiválok minőségi borral

A vendéglátóegységek kizárólagos beszállítójaként a Borháló idén negyedik éve felel a nagy nyári fesztiválok – a Volt, a Balaton Sound, a Sziget, a B.my.Lake és a Strand Fesztivál – alap- és prémiumbor-kínálatáért. A fesztiválközönség igényeihez alakított stílusban (könnyű, frissítő, gyümölcsös, jó savgerincű fehér-, rozé- és vörösborok, amelyek önmagukban vagy fröccsként egyaránt élvezetesek) kialakított borok népszerűségét az évről évre növekvő fogyasztás igazolja. Az öt fesztiválon a Borháló 2018-ban közel 40 ezer liter bort értékesített; túlnyomó részben fehérbort és rozét.

Az idei évben is a Dubicz Borászat szállítja a sauvignon blanc alapú Sziget White fehérbort, a kékfrankos és pinot noir házasításával készült Sziget Rosét, valamint a kékfrankosból és cabernet franc-ból készült vörösbort, a Sziget Red-et. Bár kevesen fogyasztanak vörösbort a nyári melegben, a Borháló borbeszerzésért felelős alapító-tulajdonosa, Kathona Krisztián szerint elsősorban a külföldi turisták miatt érdemes ezt a borstílust is bemutatni a fesztiválokon.

 

A Borháló franchise 6 évvel ezelőtti megalakulásának és piacra lépésének vezérelve az volt, hogy többek között az alternatív, nagyobb méretű kiszerelésnek köszönhetően (magnum palackokban, bag-in-box csomagolásban) kedvező áron kínáljanak minőségi magyar borokat. Ma már közel 50 Borháló kereskedés működik országszerte, a portfólióban pedig több mint 400 prémium és különleges tétel is szerepel, köztük számos olyan, amely kizárólag a Borháló üzleteiben érhető el. A cég a vendéglátó egységeket kiszolgáló HoReCa szektorban is aktív, 2016 óta pedig a Sziget fesztiválrendezvények borkínálatáról is gondoskodik.