VinCE Magazin

Pozitív visszajelzések az MTÜ koncepciójáról



Hasznosnak tartják az általunk megkérdezett borászok a Magyar Turisztikai Ügynökség év elején útnak indított kampányát, a „Magyar Bor – Személyesen” koncepciót és az egységes arculatot. Szerintük a partnerek nyitottak és kíváncsiak rá, a valódi sikert pedig akkor lehet majd elkönyvelni, ha tovább folytatódnak a programsorozatok, és ha minél több szakmai vásáron jelent tudnak lenni vele. A borászokkal Csepe Erika beszélgetett.

 

„Öt és fél évvel ezelőtt, amikor megérkeztem a Tokaji borvidékre, már hiányoltam egy föntről jövő, egységes koncepciót, stratégiát, mely koordinálja, segíti akár az ország, akár a borvidék marketingtevékenységét, kommunikációját. Ez volt az egyik első kérdésem, hogy hol van az az intézmény, mely mindezt összefogja, de csak mosolyogtak rajtam” – mesélte Laurent Comas, a Pajzos-Megyer Pincészet birtokigazgatója. Szerinte egyértelmű, hogy szükség volt a Magyar Turizmus Ügynökség (MTÜ) új, egységes arculatára, kampányára. Magyarországnak, mint egy kis bortermelő országnak a világpiacon kell megjelennie, helyt állnia. „Pontosan úgy működik ez, mint egy multinacionális cégnél. Minden tevékenységnek kell egy stratégia, anélkül hatékonyan működni nem tud” – tette hozzá. Úgy véli, idén márciusban, a világ első számú borvásárán, a ProWeinon is jól szerepelt. Utána négy borásztársával együtt a standjuk tervezésekor elhatározták, hogy a Vinitalyra is ezt a designt viszik, pedig az ottani megjelenést nem az MTÜ szervezte. Szerinte a partnerek nyitottak és kíváncsiak, de ahhoz, hogy mindenki jól fogadja, az kell, hogy a résztvevő borászok is higgyenek benne. „Ha mindenki kitart, és minél több vásáron jelen tudunk lenni, akkor a jövőben is működhet a dolog” – tette hozzá Laurent Comas. 

 

Hasonlóan vélekedik ifj. Heimann Zoltán, a Heimann Családi Birtok borásza is. Szerinte az egységes arculat alapvetően jó, a logó remekül használható, hiszen nagyon a mai, 21. századi trendeket követi. Az erős és egységes képanyag is kitűnő kommunikációt tesz lehetővé. A „Magyar Bor – Személyesen” szlogent jó koncepciónak és elsősorban is jó kompromisszumnak tartja: pontosan az látszik benne, hogy sokszínűek vagyunk, vagyis a mai magyar helyzetet jól leírja. „Még fontosabb azonban, hogy 20 év múlva is ez legyen a közösségi arculat logója, amikor már a sokadik üzenet épül fel köré.” Mint mondta, a ProWeinon az MTÜ olyan színvonalú magyar standot rakott le, amit eddig még senki: a design látványos volt és kényelmes, jó volt a catering, figyelmes a csapat, az előadások pedig érdekesek voltak és sok embert megmozgattak. „Kitartást, bizalmat és jó finanszírozottságot kívánok az MTÜ-s csapatnak, hogy a megkezdett munkát töretlenül folytassák. A most lerakott alapokon még több programmal, még több sommelier és kereskedő megszólításával, beutaztatásával. Csak így tovább!” – mondta.

 

Molnár Péter, a Patricius Borház birtokigazgatója is úgy véli, hogy jól szerepelt a legnagyobb kiállításokon. A ProWein düsseldorfi és kínai vásárán az üzleti partnerek jól fogadták. „Fontos volt egy világszínvonalú arculat. A logó elegáns, decens, új színt hozott egy kisebb bortermelő ország kommunikációjába” – jegyezte meg. Szerinte nem telt még el olyan sok idő a megjelenés óta, hogy határozottan ki lehessen jelenteni, hogy működik a koncepció, de az utat ő is folytatná. „A szlogen mindenesetre egyértelmű, legtöbbször a brand mögött a borászt keresik, ez a világ minden országára igaz. Az ember nemcsak a folyamat része, hanem a hitelesség garanciája is” – mutatott rá. 

Tags: , ,

Comments are closed.