VinCE Magazin

Andrá tutto bene – Segítő kezek a koronavírus idején



Miközben többségünk jelenleg nem igazán tehet annál többet és jobbat, hogy ül a négy fal között és onnan figyeli az általunk ismert modern világ drasztikus változásait és reménykedik, hogy minden rendben lesz, nálunk tehetősebbek viszont ott segítenek a rászorulóknak, ahol tudnak.

 

Champagne ura, az LVMH-csoport, amely többek között olyan pezsgőházakat, mint Moët & Chandon, Krug vagy éppenséggel Veuve Clicquot tud magáénak, más piaci szektorban is abszolút hatalomnak számít. Mindössze egy nap telt el terveik bejelentése és a megvalósítás között: a cégcsoport március 14-én közölte, hogy a luxus kozmetikumokat előállító cégei, úgy mint Christian Dior, Guerlain vagy Givenchy az elkövetkező héten 12 tonna kézfertőtlenítőt gyárt le, másnap pedig bele is fogtak a megvalósításba. Az így előállított termékeket ingyen juttatják el a francia kórházaknak. A kezdeményezéshez többen is csatlakoztak már, az LVMH-csoport pedig arról biztosította az egészségügyi dolgozókat, hogy addig folytatják akciójukat, ameddig szükséges.

Itthon is elterjedt az a hír, mely szerint magas alkoholtartalmú szerekkel is lehet fertőtleníteni; az Absolut Vodka gyártója, a Pernod Ricard pedig ennek megfelelően jótékony célra fordítja forrásait. A cégtől a világ 10 legfertőzöttebb országa közé sorolt Svédország ezután ingyen kapja a 60% feletti alkoholtartalmú denaturált szeszt a kézfertőtlenítők előállításához.

A fentiekhez hasonlóan, ugyanakkor mégis rendkívül olaszosan igyekszik segíteni a bajban egy olasz pincészet is. A Friuli tartományban lévő Zorzettig limitált szériás borainak teljes bevételéből az udinei Ospedale Universitario Santa Maria della Misericordia-t támogatja a vírus elleni küzdelemben. A régióra leginkább jellemző kékszőlőből, a Refosco dal Peduncolo Rossóból 720 palack készült, a címke felirata pedig 8 nyelven: Andrá tutto bene, vagyis minden rendben lesz.

 

 

„Szeretjük az országunkat, a közösségünket, ezért összedugtuk a fejünket, hogy hogyan tudnánk segíteni. Így jött szóba egy limitált szériás bor, rajta egy üzenettel, amely túllép minden teren és időn. Reméljük, hogy sok család gyűlik majd össze egy asztalnál, bont egy palackkal belőle és osztja meg szeretteivel. A jövőben meghagyjuk a dizájt, amely majd mindig eszünkbe jutattja, hogy jöhetnek kihívások, azokat képesek vagyunk legyőzni. Valamint emlékeztet minket arra is, hogy igazából a kis örömök és szeretteink a legértékesebb dolgok a világban.”

A bor 35 Euróért vásárolható meg az olasz tannico.it webshopban.

A magunk kis egyszerű módján mi is tudunk segíteni akár az olasz vagy spanyol termelőknek, de az itthoni borászatoknak is. Borozási szokásainkat megreformáló tippjeink itt olvashatóak.

 

forrás: Drink Business, Italia a tavola

Comments are closed.