Novembertől Sol Montis néven folytatja tovább a mátrai borvidéken található, 110 hektáron gazdálkodó, idén új feldolgozóval is gazdagodott Kovács és Lánya Borászat. 

A Kovács és Lánya borászat, amely eddig is több európai országba szállította legjobb borait, most folytatja a terjeszkedést: a tervek szerint egész Európában kaphatóak lesznek a mátrai borok, amelyekből 2021-ben plusz 150-160 ezer palackkal terveznek értékesíteni.

Az új név a lokációra utal: a Sol Montis jelentése Naphegy, azaz ahol a nap és a hegy összeér. Ezt a képet örökíti meg a Mátra stilizált sziluettje felett lebegő, a hegy vonalait követő vonalvezetésű kortárs logotípia. A modern minimalista és hagyományosan elegáns stílust vegyítő címkék keskeny formája a lábunk előtti végtelen hosszan elnyúló termőföld égig érő látványát idézik fel. Mindez azért fontos a borászatnak, mert nemzetközi szintű technológiájuk mellett nagy hangsúlyt fektetnek a helyi értékek védelmére. A borászat ugyan alig egy-egy órányi távolságra van Budapesttől és Egertől, mégis inkább önállóan, a Mátra legnagyobb szeretete mellett kíván megjelenni.

Kovács Zita, a Sol Montis Borászat kommunikációs vezetője, az alapító-tulajdonos Kovács László lánya szerint:

„A legfontosabb célunk, a kifogástalan minőség fenntartása mellett, hogy a meglévő hazai piac mellett nemzetközi piacok felé nyissunk. 2020-ban fejeztük be üzemünk bővítését, így már 5000 hektoliter a befogadóképessége. Így a meglévő tudásunk és 110 hektáros birtokunk mellé a kapacitásunk is rendelkezésre áll, hogy nagy volumenben szolgáljuk ki fogyasztókat. Emellett nagy hangsúlyt fektetünk a tudatos építkezésre, és hitünk szerint ehhez elengedhetetlen volt az új brand és arculat: az új márka friss, modern és karizmatikus, épp olyan, mint a borászatunk.

„A klasszikus boroknál a borfajta jellegzetes tulajdonságára utaló motívum jelenik a színes címkéken, a prémium borcsaládnál a fogyasztók által már jól ismert illusztrációkat megőriztük, ezek alapozták meg az új borfajták karaktereinek stílusát. A birtokborok elegánsan letisztult címkéi a tartalomra helyezik a hangsúlyt.” – nyilatkozta Szabó Orsolya, a borászatot támogató Progressive Reklámügynökség operatív igazgatója, partnere.

 

 

A borok továbbra is kiválóak, három borszortimentből lehet választani, valamint új borok is bekerülnek a választékba: a klasszikus borok közé egy vörös cuvéé, a birtokborok közé pedig a chardonnay, valamint egy viognier. Két további prémium bor új, a márkához és a borhoz jobban illő nevet kap: a pincészet gyöngyöző félszáraz fehérbora, a Fruska Illangó néven folytatja tovább, mely „arra a szerelmes könnyedségre, a telt ízre utal, amely mindig játszani hív”. A klasszikus száraz traminit, a Gavallért Naplevente névre keresztelték, amely „aromáival és könnyű frissességével elkísér mindenkit akár egyedül, akár randevún, akár társaságban”.