Március óta az elsődleges kommunikáció az online térbe került át. A vásárlók a szupermarketeken kívül nem az éttermekben, nem a borbárokban, hanem az interneten találkoznak először egy borral. Külföldiek esetében ez sokszorosan igaz: nem utaznak hozzánk, nem keresik fel a pincészeteket. A honlapok szerepe felértékelődött. Akinek nincs működő honlapja, az láthatatlan.

És a magyar borászatok honlapjai vajon piacképesek? Nem minden esetben. A Hungarianwines.eu éppen ezért most meghirdette az első Interwine Díjat, egy versenyt, ahol kivételesen nem borok, hanem honlapok versenyeznek. A nevezési határidő 2021. január 20., így a téli, eseménytelen hetek alatt, a bezártságban minden borászat szánhat egy kis időt a honlapja frissítésére.

Fontos: a nevezést már most meg lehet ejteni pár kattintással, a honlapot viszont január 20-ig lehet még csinosítani, csak január 21-étől fogják értékelni a zsűritagok.

 

Hogyan zajlik a verseny?

A verseny első fordulójában SEO-, design-, webfejlesztő- és médiaszakemberek értékelik a weboldalakat, és juttatják döntőbe a legjobbakat. A közönség is szerepet kap – ezáltal megmozgatva a borkedvelőket –, ugyanis a borfogyasztó szavazók is döntőbe juttathatnak néhány borászatot. A döntőben pedig nemzetközi szakértők bírálnak majd: világhírű, az online kereskedelemben és médiában jártas szakemberek pásztázzák majd a magyar borászatok honlapjait! Ott van a zsűriben a svéd sommelier világbajnok, a Tasted.wine tulajdonosa, Andreas Larsson, de zsűrizni fog a legnagyobb borkereső böngésző, a „boros google”, azaz a Wine Searcher szerkesztője, Don Kavanagh is. Ugyancsak elfogadta felkérésünket Lucy Shaw, a legfontosabb brit trade magazin, a Drinks Business főszerkesztője. Zsűrizni fog a legfrissebb Decanter Wine Retail díjazott, a kelet-közép-európai borok legjobb angliai kereskedése, a Novel Wines társtulajdonosa, Zsiga György.
Zsűritagok

 

Több mint 5 millió forint értékű díjazás

A győztes komoly médiacsomagot kap: többek között online megjelenést a Drinks Business, a Decanter.com és a Wine Searcher oldalakon, de Andreas Larsson is készít számára egy kóstolóvideót. Elsősorban annak érdemes nevezni, akinek angol verzió is van a honlapján, de csak magyar nyelvű honlappal is lehet nevezhetni, számukra is él Andreas Larsson ajánlata több online megjelenéssel együtt.

A verseny főtámogatója az Agrármarketing Centrum, az ő segítségükkel sikerül ilyen parádés megjelenéseket biztosítani a győztes számára, és az egész verseny nem valósult volna meg az AMC támogatása nélkül.

 

Díjak

REKONTIR – 2 millió Ft értékű üzleti tanácsadói csomag

– Wineglass Communication különdíj

– Lazenne különdíj

– Chris Dry különdíj

– Spoti Studio különdíj

– Peltan-Brosz különdíj

– Hungarianwines.eu különdíj