Az elmúlt év rávilágított arra, mennyire fontos az online jelentét. Egy jól működő honlap lehetőleg webshoppal ma már elengedhetetlen a vállalkozások számára – így van ez a borászatokkal is. A Hungarianwine.eu éppen ezért megszervezte az első Interwine Díjat, a magyar borászatok és borkereskedések honlapjainak versenyét.

A kezdeményezés mellé állt az Agrármarketing Centrum és a Rekortir Cégcsoport – támogatásuknak köszönhetően a győztesek több mint 5 millió forint értékben kapnak online megjelenéseket és szolgáltatásokat.

Megérte nevezni

A verseny fogadtatása a vártnál is pozitívabb volt: 52 honlap nevezett, ebből 2 határon túli borászat, 2 pedig borkereskedés. A legtöbb nevezés (11) a Villányi borvidékről érkezett. A verseny a borszerető közönséget is megmozgatta: a szavazásos szakaszban 19 500 szavazat érkezett.

Összességében nagyon magasnak találtam a döntős honlapok minőségét – igazából sokkal magasabb minőségűek, mint amit vártam. Lenyűgözött egyes honlapok tökéletes, szakmai fordítása. És ami a legjobb – mindegyik betöltötte legfőbb célját: eszeveszett kedvet csinált hozzá, hogy felkeressem a magyar borvidékeket” – írta Don Kavanagh a honlapok értékelése után.

A borászatok megkapták a két zsűri értékeléseit, amelyről többen azt mondták, hogy már az értékelések miatt megérte nevezni – annyi értékes javaslatot kaptak.

A pozitív fogadtatásnak és kiváló visszajelzéseknek köszönhetően a Hungarianwines.eu 2021 telén is meghirdeti az Interwine Díjat.

 

 

Örömmel csatlakoztunk a kezdeményezéshez

„A közösségi bormarketing tevékenység keretében egyik fő célunk, hogy a borászatok exporttevékenységét segítsük, amelynek rendkívül fontos része egy naprakész, informatív, felhasználóbarát weboldal, ahol a magyar borkedvelőkön túl a külföldi érdeklődök is hasznos információkhoz juthatnak a termelők borairól.

Reméljük, hogy az értékes és hasznos nyeremények által olyan fejlesztéseket tudnak végrehajtani, amelyek által még hatékonyabbá, sikeresebbé tehetőek a már jelenleg is remekül funkcionáló honlapjaik” – mondta a verseny kapcsán Jármai-Németh Alíz, borágazati projektmenedzser.

 

Emberközeli tartalmak

A Rekontir Cégcsoport értékesítési és marketingvezetője, Rádler Csaba hangsúlyozta, hogy minden innovatív kezdeményezésnek örülnek, melyek a magyar élelmiszeripar és kiemelten a borágazat fejlődését szolgálják, ezért is támogatták örömmel ezt a versenyt. Természetesen ma már alapvető egy gyors, informatív, mobilreszponzív, lehetőleg webshoppal egybekötött honlap, de sok fogyasztónak számít a történet a háttérben. Éppen ezért öröm látni, hogy mennyi emberközeli, inspiráló tartalom is fellelhető a borászatok honlapján, mindamellett, hogy egyre erősödik az ágazat, számos nagyon ígéretes fiatal borásszal.

A folyamatos fejlődés és innováció elengedhetetlen minden cég hosszú távú prosperáló működéséhez. A beruházások megtérülésének javításához a vissza nem térítendő agrártámogatások bevonása – melyek idén is milliárdos nagyságrendben lesznek elérhetők – kulcsfontossággal bírnak. Egy jól időzített, magas színvonalú támogatási kérelem összeállításához és a biztonságos projektmenedzsmenthez egy szakértő partner bevonása nagy előny lehet” – mondta Rádler Csaba a díjátadón.

 

 

A győztesek pedig a következők:

 

  • Az első Interwine Díj győztese: Sauska Birtok (Villány / Tokaj)
  • A második helyezett: Tóth Ferenc Pincészet (Eger)
  • A harmadik helyezett: Heimann Családi Birtok (Szekszárd)
  • A csak magyar verziós honlapok közül a legtöbb pontot kapta: Bukolyi Marcell Wine Farm (Eger)
  • A csak magyar verziós honlapok közül a legtöbb közönségszavazatot kapta: Streit-Zagonyi (Villány)
  • A Rekontir Cégcsoport különdíját kapta: Petrányi Pincészet (Balatonfüred)
  • A Spoti Studio különdíját kapta: Dobosi Pincészet (Balaton-felvidék)
  • A Peltan-Brosz különdíját kapta: Jammertal Borbirtok (Villány)
  • A Wineglass Communication különdíját kapta: Tomcsányi Családi Birtok (Somló)
  • A Borkommunikáció különdíját kapta: Mad Wine (Tokaj)
  • A Chris Dry különdíját kapta: Csányi Pincészet (Villány)
  • A Bálint László különdíját kapta: Büttner Borbirtok (Badacsony)
  • A Lazenne különdíját kapta: Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet (Villány)
  • A Hungarianwines.eu különdíját kapta: Gizella Pincészet (Tokaj)

 

Az első körben egy hattagú zsűri értékelte a borászatokat: Kriston Orsolya, Tóth Adrienn borkommunikációs szakember (Wineglass Communication), Németh Ágnes szerkesztő (Hungarianwines.eu), Száraz Krisztián SEO szakértő (Chris Dry), Dobos Tamás webfejlesztő (Nemos Creative) és Sergey Smolin orosz borszakíró. Az ő döntésük alapján jutott döntőbe 20 borászat, de a borkedvelő közösség is továbbjuttathatott 5 borászatot. A döntősöket ezután nemzetközi zsűri értékelte neves szakemberekkel: Lucy Shaw szerkesztő (The Drinks Business), Don Kavanagh szerkesztő (Wine-Searcher), Zsiga György és Ben Franks tulajdonosok (Novel Wines borkereskedés), Andreas Larsson sommelier világbajnok (Tasted.wine), Rádler Csaba értékesítési és marketingvezető (Rekontir Cégcsoport), Nagykálnai Tamás art director (Spoti Studio), Peltan-Brosz Roland art director és alapító (Peltan-Brosz), Paul Budny és Benedicte Rigollot tulajdonosok (Lazenne).

Fotós: Ruff István