Egy olyan világban, ahol kevés a bizonyosság, és az optimizmus is csak valami ritka madár, túlcsordul a champagne.

Az elmúlt hónapokban sok szó esett az “új normálisról”, egy dolog azonban változatlan maradt, méghozzá az emberek champagne iránti vágyakozása.

 

Virágzó e-biznisz

Nem panaszkodhatunk mi sem, a többi országhoz hasonlóképpen nálunk is virágzásnak indult az online kereskedelem, így a bárok, éttermek bezárásával sem kellett nélkülöznünk a kedvenc alkoholos italainkat. Okos marketingkampányokkal jártak jól a borászatatok, volt akinél az akciós csomagajánlatoknak nem bírtak ellenállni a vásárlók, míg megint másoknál az alapborok törzsközönsége duplázódott meg. Habár a kezdeti időszakban még ránk is jellemző, hogy bátortalanabbul nyúltunk a dombornyomott bankkártyánk után, a kezdeti idegenkedés után az online shopping gyorsan váltott át a reggeli kávé szintű rutinba. Az embereken úrrá lett a világ vége hangulat, így sokan nem restelltek a képzeletbeli borkereskedés felső polca felé kacsintgatni és

míg általánosságban, nemzetközileg is elmondható, hogy a bizonytalanság lett az uralkodó emberi érzés, addig egy dolog mégiscsak bizonyos tudott maradni: a champagne örök.

A Wine-Searcher online oldal a Vivino mellett a másik ismert boros gyűjtőportál, az a tétel, amit itt nem talál meg az ember, gyakorlatilag nem is létezik. Az oldal mögött álló szakemberek előszeretettel készítenek különböző statisztikákat, riportolják, melyik palack képénél marad legtovább a kurzor, és egyértelműen minden jel arra mutat, hogy az eltelt 13 hónapban megnövekedett a luxustermékek iránti kereslet. Grand Cru burgundi tételek, Napa-völgyi cabernet-k, szupertoszkánok és az ikonikus bordeaux-i tételek nagyobb rajongótábornak örvendhetnek, mint valaha. De egyikük sem tud olyan széles fogyasztóközönséget felvonultatni, mint a buborékok királynője, a champagne.

 

 

 

TOP 10 champagne

A statisztikák szerint az idei év első negyedévében 60 százalékkal emelkedett a champagne eladások száma a tavalyi év hasonló periódusához képest; ezt a megnövekedett érdeklődést támasztják alá a Wine-Searcher adatai is. A show sztárja kétségbevonhatatlanul Dom Perignon volt, aki a 10 legnépszerűbb keresési kategória közül 9-ben vezette a keresési eredményeket. Az LVMH prestige cuvée is állta a sarat, számos országban a legkeresettebb bor lett. Szokatlan jelenségnek vagyunk tanúi tehát: miközben a világ a vesztébe rohan, egyre többen nyitják meg a pénztárcájukat a drágább, szuperprémium minőséget képviselő termékek felé; azaz, ha menni kell, akkor sokan ezt bormámoros dicsőséggel felvértezve tervezik megtenni.

Lássuk tehát a top 10-es listát:

 

Bor neve Átlag pontszám ár
Dom Pérignon Brut 94 $215
Louis Roederer Cristal Millésime Brut 95 $278
Krug Vintage Brut 96 $378
Salon Cuvée S Le Mesnil Blanc de Blancs Brut 95 $858
Taittinger Comtes de Champagne Blanc de Blancs Brut 92 $182
Bollinger RD Extra Brut 94 $280
Pol Roger Cuvée Sir Winston Churchill Brut 91 $247
Dom Pérignon Rosé 94 $381
Bollinger La Grande Année Brut 93 $149
Moët & Chandon Grand Vintage Brut 91 $74

 

A szuperprémium termékszegmens és az ezeket kereső fogyasztók nálunk is megtalálhatók. Az értékes palackokat a Fine Brands Company forgalmazza; áprilisi lapszámunkban az alapító-tulajdonossal, Kacsóh Gáborral készítettünk interjút a hazai viszonyokról. A magazin kapható országszerte az ismert elárusítóhelyeken, vagy megrendelhető tőlünk közvetlenül.

Még több champagne-os hír és a VinCE 2020/12 decemberi lapszámának átfogó champagne tesztje itt.

Szerző: Kalmár Borbála

Forrás: Wine-Searcher