Mi a turisztikai sikerek titka egy borászat számára, és mi kell ahhoz, hogy ne csak saját szakterületén legyen elismert, de a turizmusban is népszerű úti céllá tudjon válni? Erre kereste a választ a Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából készült tanulmány, amely hazai és külföldi borászatok jó gyakorlatain keresztül mutatja be, hogyan váltak eredményessé.

„Sikeres borturisztikai helyszínek vizsgálata” munkacímmel készült tanulmány a Magyar Turisztikai Ügynökség Borturizmus és a Borkommunikációs Területének megbízásából 2020 végén. A tanulmány országszerte tíz hazai pincészetet vizsgált, amelyek azon túl, hogy bortermelőként is ismert nevet, márkát képviselnek, az utazóközönség kedvelt turisztikai célpontjai is egyben. A tanulmány kitér öt ausztriai borászat vizsgálatára is, amit részben a hasonló földrajzi adottságok, részben pedig a sikeresnek ítélt ausztriai bormárkázás indokol, lehetővé téve a hasonlóságok és különbségek definiálását.

A borturizmus vendégkörének, demográfiai jellemzőinek bemutatása után a tanulmány kitér arra, hogy a változatos üzleti modelleket képviselő, eltérő méretű borászatoknál hogyan nyilvánul meg a borturizmus kiaknázása, milyen szolgáltatásokkal és marketingtevékenységgel váltak az egyes borászati vállalkozások a turisztikai ágazat részeseivé. Kitér továbbá a borvidéki kooperáció, a borút-élményt lehetővé tévő térségi együttműködés kérdéskörére, végezetül azt is vizsgálja, hogy miképp alakul az ember, a borász vonzereje a márkán belül.

A tanulmány legfontosabb megállapításait tartalmazó vezetői összefoglaló csakúgy, mint az ebből készült prezentáció a bor.hu Média menüpontja alatt, a Statisztikák és tanulmányok almenüből elérhető.