Egy olasz borkonzorcium, amelynek célja az olasz rozé borok, különösen a Chiaretto di Bardolino népszerűsítése és védelme, kampányt indított annak érdekében, hogy a közösségi médiavállalkozásokat rozé bor emoji létrehozására ösztönözze.

A Consorzio di Tutela Chiaretto e Bardolino a veronai Garda-tó melletti száraz rozé kategóriájába tartozó Chiaretto di Bardolino védjegyért felel azt szeretné, ha a termelők bora helyesen jelenne meg a közösségi médiában.

Jelenleg a vörösborok és a fehér pezsgők emoji formájában minden fontosabb közösségi médiaplatformon szerepelnek, de a rozé – és a fehérborok – kimaradnak belőle. A konzorcium kérelmet nyújtott be az Unicode Consortiumhoz – a számítógépes írás szabályait felügyelő kaliforniai szervezethez – a rozé bor emoji létrehozására. A javasolt új emoji két pohár rozé bort ábrázol koccintás közben, amelyet egy kis rózsaszín szív koronáz meg.

Ha a borról írunk barátainknak a WhatsAppon, az Instagramon, a Facebookon, használhatjuk egy pohár vörösbor, két flőtés pohár vagy egy üveg pezsgő képét, de a rozé bor ábrázolása hiányzik – érvel a Chiaretto konzorcium. Ez arra vezethető vissza, hogy a rozét évtizedekig lenézték. Ez napjainkban is így van, annak ellenére, hogy a rozé bor világszerte trendi jelenség.

A konzorcium úgy véli,  itt az ideje, hogy megszűnjön ez a “kommunikációs szakadék”, és a világ borkedvelői teljes mértékben kifejezhessék a rozé bor iránti szeretetüket.

Nem ez az első alkalom, hogy a borkereskedelem új emojiért kampányol. 2018-ban a Sonoma megyei chardonnayt előállító Kendall-Jackson petíciót nyújtott be a Unicode-hoz a fehérbor emojiért, de azt a 15 oldalas javaslati dokumentum és egy hosszú kampány ellenére visszautasították.

Forrás: Decanter